meikerooijakkers.reismee.nl

WAT FIJN DAT JE ER BENT

Happy Friday!!

Het is 177 dagen geleden dat ik het vliegtuig pakte om te beginnen als au pair in Engeland.

Sorry, het bijhouden van deze blog gaat me de laatste tijd niet zo goed af, maar vooral voor mijzelf vind ik het heel belangrijk om het toch bij te houden, dus daar gaat ie weer:

Vrijdag 19 januari, een paar dagen nadat Jesse en Dennis waren geweest, ging ik met Agata naar Camdenom bij te kletsen, ik had haar al ontzettend lang niet meer gezien en we hebben het heel gezellig gehad. We gingen eerst wat drinken bij Camden Coffee, waarna we wat rond gingen wandelen en uiteindelijk helemaal in King's Crossterecht kwamen. Ze had me overgehaald om die avond mee te gaan met haar en haar vrienden, dus dat deed ik. We gingen kijken naar Lumière London: een lichtfestival door de hele stad, een beetje zoals GLOW, maar natuurlijk veel grootser. Het was zó ontzettend koud dat we eigenlijk weinig zin hadden, dus als snel besloten we naar een leuke bar te gaan waar Agata ons trakteerde op een biertje. De avond was niet heel lang of spectaculair, maar zeker wel gezellig!

Die zaterdagavond moest ik oppassen, en voor heel lang ging alles perfect, totdat Annie besloot ontzettend ziek te worden en het chaos werd. Ik bespaar je de gore details, maar geloof me, het was verschrikkelijk.

De rest van de week was Annie ziek thuis en dus zat ik ook opgesloten voor die week.

Zaterdag 28 januari kon ik ein-de-lijk het huis uit en heb ik twee nieuwe meisjes ontmoet. Één daarvan heet Clara en komt uit Duitsland, met haar heb ik nog regelmatig contact. We gingen eerst naar een hele leuke bar in Shoreditch: Strongroom. Na wat flessen wijn liepen we naar Cargo, een club waar ik al vaker was geweest. Heel veel drankjes, dansjes en praatjes later was het om 02:00 uur weer tijd om te gaan.

De maandag erop was het een week vol babysitten, maar niet op mijn eigen kinderen, op de baby van Joey (de zus van Katie). Drie dagen lang heb ik hem overal mee naar toe moeten nemen, en wat was het leuk. Archie is zo'n vrolijke en speelse baby, maar aan het eind van die week was ik helemaal kapot! Totdat ik in mijn portemonnee keek natuurlijk... ;)

Zaterdag ging ik met Carla uiteten in een Chinees restaurant in China Town. Het was geen bijzonder etentje maar we hebben heel veel gelachen. Daarna zijn we nog wat cocktails gaan drinken bij Slug & Lettuce. Het was happy hour tot 22:00 uur dus je kan begrijpen dat wij die kans niet konden laten lopen en dus heel wat cocktailtjes achterover hebben geslagen. Om 23:30 uur stond ik opeens op het metrostation. Niet om naar huis te gaan, maar om Juul en Imani op te halen, want zij waren overgevlogen om een weekendje Londen te ontdekken! Na een lange reis waren we om 01:00 uur bij mij thuis en zijn meteen ons bed ingedoken.

De volgende dag nam ik ze mee naar Camden, want eigenlijk wil iedereen wel daarheen. Na een lunch daar zijn we naar Oxford Street gegaan waar we een hele lange tijd onze jeugd hebben herleefd in de Disney Store en Hamley's, de speelgoedwinkel. Thuis gingen we samen met Ben en Katie eten en daarna hebben we ons klaargemaakt voor een avondje stappen. We gingen naar Tiger TIger en hebben daar een hele leuke avond gehad. Veel gratis shotjes, stukken pizza en een hele wijze man later, lagen we om 06:00 uur weer veilig in ons bedje.

De volgende ochtend hebben we uitgeslapen en na een ontbijt op bed zijn we terug naar Oxford Street geweest om nog even wat te winkelen en daarna doorgegaan naar de Tower Bridge waar we nog uren hebben gewandeld. Helemaal kapot en moe besloten we wat te gaan eten in een Italiaans restaurant. We hadden totaal geen honger dus stiekem was het grote geldverspilling maar dat maakte niet uit, ik was met mijn twee beste vrienden!

De volgende ochtend moesten we al om 04:30 uur op zodat ze hun metro konden halen, en daarna was ik weer alleen...

7 februari gingen we met ons gezin en dat van Joey uiteten bij Zizzi's, een Italiaan. We vierden Archie's en mijn verjaardag.

8 februari stond ik op het vliegveld. Ik ging naar huis. En niemand wist het. Jesse en papa hadden me geholpen dit te plannen, en over enkele uren zou ik in de huiskamer staan met een verbaasde moeder en een verrast broertje. En ze waren toch geschrokken. Ze snapten er niks van en het was zo fijn om te zien hoe blij iedereen was om me weer te zien.

De volgende dag WAS IK JARIG! Deze meid is 19 en dat werd gevierd, of ja, niet echt, want niemand wist dat ik thuis zou zijn voor mijn verjaardag. Het maakte me niks uit, ik was al lang blij dat ik er was. Een rustig dagje dus. Mama en ik hebben opa en oma nog verrast met, nou ja, met mijn aanwezigheid natuurlijk, en met taart! Die avond was het carnaval, dus ik ging ook Juul verrassen, en of hij verrast was. Hij sprong letterlijk de andere kamer in en gilde het uit, oeps!

Die komende dagen was het vooral veel dansen, alcohol en 'HALLO ALLEMAAL' gezang.

17 februari moest ik weer terug, en dat was moeilijker dan ik had gedacht. De gedachte dat ik nu vier maanden niet meer terug zou komen deed me zo veel pijn. Ik heb heel veel gehuild op de terugweg. Gelukkig werd ik warm ontvangen door de twee liefste kinderen in de wereld. Ze waren zo ontzettend blij om me te zien en bleven maar zeggen hoeveel ze me hadden gemist en dat ik nóóit meer terug maar naar huis.

Nu lig ik al een week ziek op bed met een verschrikkelijke hoest, maar ga vanavond toch lekker uit, want ja, het is weekend hè?

Have a lovely weekend

See you soon!

xoxo

Reacties

Reacties

Jolanda

Inderdaad wat een verassing stond helemaal perplex en wat fijn dat je op je eigen verjaardag thuis was ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!