meikerooijakkers.reismee.nl

new year, new story!

Terug van weggeweest!

Het is 137 dagen geleden dat ik het vliegtuig pakte om te beginnen als au pair in Engeland.

Inmiddels is het al meer dan een maand geleden (!!!) sinds ik voor het laatst wat heb geschreven, schandalig toch? En omdat ik totaal niet meer weet wat er allemaal is gebeurd, begin ik maar vanaf Kerst...

Op de dag van kerstavond ging ik met mijn host family en de rest van de familie lunchen. We waren er al rond 11:00 uur, wat ik verschrikkelijk vroeg vond voor een lunch. Het was erg gezellig, en hebben zelfs nog ergens gratis kerstbomen weten te bemachtigen. Om 15:00 uur gingen we weer naar huis, waarna iedereen helemaal kapot was. 's Avonds heerlijke takeawaybesteld en vroeg naar bed, want de volgende ochtend werd heftig.

Eerste kerstdag, wakker om 06:15 uur. Ik moest wel, aangezien de kinderen op mijn deur stonden te kloppen ''Father Christmas was here! Father Christmas was here!''. Dus ik maar mee naar beneden, en ja hoor, de kerstman was inderdaad geweest. Zo veel cadeau's voor die twee. Een voetbaltafel, Play-Doh, pyjama's, sokken, pokémonkaarten, alles kregen ze. Het was zo leuk om te zien hoe blij ze waren. Enkele spelletjes later ging ik me klaarmaken voor de Engelse Kerst, want om 10:00 uur moesten we naar oma's huis. En zoveel mensen dat er waren. Het was complete chaos. Ik wist niet waar ik moest kijken, de cadeau's vlogen om mijn oren en glazen Prosecco werden aan alle kanten ingeschonken. En toen kwam nog de kerst brunch... WOW! Er was zo ontzettend veel. Er was gekookt voor wel vijftig man, en alles wat zó lekker! Na het eten spelletjes gespeeld met Annie en old-school Mario Kart wedstrijdjes met Ben. Tot 21:00 uur hebben we met zijn allen trivia spellen gespeeld, gelachen en heel veel gegeten. Uiteindelijk ging ik toch maar naar bed, want wat was dit overweldigend..

Dinsdagochtend 04:30 uur. Ein-de-lijk. Wat duurde die vlucht ontzettend lang, naar mijn gevoel, en de weg van de gatenaar de arrivals hall nog véél langer. Maar ik was er, en wat was het heerlijk om mijn lieve papa en broer weer vast te kunnen houden op Nederlandse bodem. En wat heb ik toch ook lieve vrienden die me op komen wachten op het vliegveld... Het verkeerde vliegveld. Ach, wel heel lief, alleen de volgende keer iets meer informatie vragen over mijn vlucht ;). Thuis stond de rest van het gezin me op te wachten en wat raar, maar ook heel gewoon om weer thuis te zijn, aan tafel te zitten en met hen te zijn. Alsof ik niet weg was geweest. Even een powernapin mijn eigen bedje. 's Avonds kwam de hele familie voor het kerstdiner, en voor mij een heel warm welkom. Zo leuk om iedereen weer te zien en dat alles zo natuurlijk en normaal is. Aan het einde van de avond gingen Dennis, Jesse, Imani, Juul en ik even mijn terugkomst inwijden in Mambo's. En dat is altijd een leuk welkom.

De dagen daarna heb ik veel mensen weer ontmoet, ben veel uit geweest maar heb ook lekker met papa en mama op de bank gezeten. Het normale leventje. Ik ben zelfs naar Lynn geweest en samen met haar naar een Lil' Kleine concert geweest, wat ook super was.

Tussendoor nog een gebroken telefoon en een verloren portemonnee... Maar dat is ook allemaal weer goedgekomen.

Nieuwjaar was ook super. Met mijn twee favoriete mensen, Imani en Juul, simpel nieuwjaar gevierd. Veel eten, een beetje alcohol en wat goede meezingers. Geproost met mijn ouders en daarna nog naar wat andere huizen van mensen die we amper kennen, maar toch vol op genieten. Een heel leuk begin van het nieuwe jaar!

De afgelopen dagen waren Jesse en Dennis overgevlogen om me gezelschap te houden. Na lang wachten stonden ze rond 15:00 uur eindelijk voor mijn deur! Ze hebben de familie ontmoet, en meteen waren de kinderen helemaal weg van ze. Elke dag konden ze niet wachten tot de jongens wakker werden om met ze te spelen. De eerste avond zijn we met zijn drieën naar Camdengeweest om daar te eten en een drankje te doen.

Donderdag ochtend stonden Dennis en ik al vroeg op om voor Freddy te zorgen, die thuis bleef terwijl Annie naar school werd gebracht. Toen eenmaal de oma terug was voor Freddy konden wij lekker ontbijten en ons klaarmaken voor een leuke dag. We gingen naar Oxford Street om wat te winkelen. We zijn langs verschillende populaire (en voor hen onbekende) winkels gegaan en ook nog onze jeugd herleefd in de Disney Store. Om de tijd wat op te vullen, wilde Dennis graag naar Platform 3/4 op King's Cross, wat stiekem best tegen viel. Toen was het voor mij tijd om terug naar huis te gaan, ik had immers nog twee kinderen onder mijn hoede. Nadat de jongens zich nog hebben vermaakt in Camden, kwamen zij rond 17:00 uur weer thuis. We gingen ons klaarmaken om heerlijk te gaan uiteten bij een Italiaans restaurant, Zizzi, waar ik een drie-gangen menu voor had gewonnen. Dat kwam dus goed uit! Ondanks te weinig zout, een pittige pizza en geen Ice Tea, was het heel gezellig en hebben we heel veel gelachen. Voor het naborrelen zijn we nog even naar the Joiner's Arms gegaan, een lokale bar.

Vrijdag heeft Dennis de welbekende school run mee beleefd, terwijl Jesse thuis bleef om te studeren (wat goed van hem). Om 09:00 uur een uitgebreid ontbijt gemaakt voor de mannen, en na een leuke, maar vroege ochtend zijn we naar Shoreditchgegaan. Deze wijk staat bekend om zijn street-art, coole restaurants, industriële gebouwen en gave vintagewinkels. Het wordt ook wel de hipster area van Londen genoemd. Deze dag was echt ontzettend leuk. We hebben onze ogen uitgekeken naar de graffiti en kunst die overal te zien is. Ook hebben we veel winkels in- en uitgelopen en heb ik ook nog eens een heel gaaf jasje weten te scoren. Natuurlijk wilden de jongens de echte Engelse fish and chips eten, dus dat was onze lunch voor die dag. Eenmaal weer thuis gingen we koken voor Ben en Katie, waarna we een heel gezellig diner hebben gehad. Veel gepraat en gelachen, maar uiteindelijk toch van tafel moeten omdat je je klaar moet maken voor een avondje stappen. We gingen naar Tiger Tiger met Fenne, een vriendin van Jesse, en haar vriend Ben. Natuurlijk waren Jesse en Dennis hun ID weer vergeten, dus om 23:00 uur weer helemaal terug naar Finchleyom die op te halen... Om 01:00 uur waren we uiteindelijk toch de club binnen en hebben een hele leuke avond gehad.

Op zaterdag konden we heerlijk uitslapen, maar rond 13:00 uur werd er hevig op de deur geklopt dat we maar eens uit bed moesten komen. Freddy en Annie kwamen de kamer ingestormd en wel een uur hebben we zowel een kieteloorlog meegemaakt, gelummeld, zijn er verschillende monsters de kamer binnengedrongen en zijn er wat mensen van het bed gevallen. Om 15:00 uur pas een ontbijtje, en daarna naar Wembley Stadiumvoor een fantastische wedstrijd Tottenham vs Everton! Via Katie en haar familie heeft iedereen een gratis ticket kunnen krijgen, zelfs Fenne kon mee. We hadden allemaal super goede plekken, en oh, what a game. 4-0 voor Tottenhamen ondanks de hele koude voetjes heeft iedereen tot de laatste minuut genoten.

Vandaag zijn Jesse en Dennis om 11:30 uur weer vertrokken naar huis. Ik heb ontzettend veel plezier gehad met ze, maar nu moet ik het toch echt weer even alleen doen.

Maaar niet voor lang, want 2 februari komen Imani en Juul een paar dagen hierheen en niet veel later kom ik naar huis om mijn verjaardag en carnaval te vieren!! En ik heb nog een leuk nieuwtje... Lynn komt weer terug!! Details volgen nog, maar ik ben super enthousiast en kan niet wachten om haar weer te zien.

See you soon!

xoxo

Reacties

Reacties

Oma Ria U

Heel veel lieve groetjes. En gouw tot ziens. Xxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!