meikerooijakkers.reismee.nl

Zie ginds komt de- ...walking in a winterwonderland

Het is nu 102 dagen geleden dat ik het vliegtuig pakte om te beginnen als au pair in Londen.

Goedemorgen uit het besneeuwde winter wonderland!

Het is weer even geleden sinds mijn laatste post, maar dan heb je ook wat (hoop ik)...

Woensdag 29 november ging ik naar mijn allereerste gig hier in Londen: Tom Walker!! Het concert was in the Garage in het plaatsje Highbury & Islington. Ik ging met een meisje uit Zweden, Nadja. De deuren gingen open om 19:00 uur, maar doordat we allebei tot die tijd moesten werken, waren we er pas om 20:00 uur. We dachten dat we net op tijd waren, maar eenmaal binnen was er nog geen man. Het bleek dus dat er nog twee voorprogramma's kwamen en pas om 21:15 uur Tom zou komen... Oh. Gelukkig hadden we wel wat te kletsen en te lachen. Toen de lichten uitgingen en Tom on stagekwam, was mijn avond echt perfect. Hij was zó ontzettend goed en bescheiden. Echt een Engelsman. Hij kwam nog twee keer terug voor een toegift en eenmaal (echt) weg, stonden Nadja en ik rond 22:45 uur. We gingen allebei met de metro, maar al snel moest ze overstappen dus zeiden we gedag. Ze gaat alleen al met kerst voorgoed naar huis, dus waarschijnlijk zie ik haar niet meer. Ik dacht rond 23:30 uur wel thuis te zijn, wat ik al laat genoeg vond, aangezien ik om 06:30 uur alweer op moest. Dus ik zat in de metro een beetje na te genieten, wordt er omgeroepen dat er tot wel 45 minuten vertraging kon zijn... Awesome. Uiteindelijk was ik pas rond 00:15 uur thuis, dus de volgende dag voelde ik me echt heel beroerd. Maar het was het meer dan waard!!

Vrijdag was pay day, dus ik kon even gaan Sinterklaas-shoppen voor mijn gezin. En wat doe je als je veel wilt kopen voor weinig geld? Naar Flying Tiger, Primark en Hema natuurlijk. Heb ik al gezegd dat ze hier een Hema hebben?

Zaterdag was ik in een positieve bui en ben ik om 08:00 uur opgestaan (geen grapje!) om naar de sportschool te gaan. Ja, je hoort het goed, Meike zet zelfs haar wekker voor de sportschool. 's Middags ben ik gaan winkelen voor het Sinterklaasavondje met Lynn dat op 8 december zou plaatsvinden. Toen ik terug kwam gingen we in huis de (echte) kerstboom opzetten. De kinderen en ik mochten hem versieren, en dat kan ik als geen ander, alleen vonden de kinderen het niet goed genoeg en hebben ze alles uiteindelijk verplaatst. Die Engelsen... De kinderen hadden voor de laatste keer hun schoen gezet, want een paar dagen later zou Sinterklaas komen met alle pakjes. Rond 21:00 uur kwam Lynn langs om in te drinken, het was namelijk zaterdagavond en de hoogste tijd voor een drankje en een dansje. Over die avond ga ik het niet hebben, hou het er maar op dat het een van de heftigste, emotioneelste en raarste avonden van mijn leven was.

De volgende dag moest ik op tijd op, want we hadden een familie uitje. Met de tubenaar Leicester Square voor een lunch bij Jamie's Italian, en wat was dat een goede lunch. Mijn familie weet heel goed waar ze moeten eten, maar het was wel heel veel voor een lunch... Om 14:30 uur liepen we naar het Picadilly Theatrewaar we gingen kijken naar Annie the musical. Het was echt een hele leuke musical, alleen konden de kinderen naar een half uur al niet meer stil zitten, dus concentreren ho maar.

Maandag kreeg ik een smsje van de zus van Katie, of ik even op haar baby wilde passen. Natuurlijk! Een heel leuk jongetje, nu 10 maanden oud. Toen ze weer terug was vroeg ze me of ik vanaf januari, een paar dagen in de week, volle dagen wilde oppassen. Ze zouden me natuurlijk betalen. En of coursezei ik ja. Ik kan het geld goed gebruiken, en wie zegt nou nee tegen zo'n schattig ventje? Eenmaal weer de kinderen opgehaald had ik de uitbarsting van mijn leven. Freddy was al weken niet zichzelf, heel onbeleefd en gewoon niet uit te houden. Dus toen heb ik 'Sinterklaas gebeld' en gezegd dat hij de volgende dag (5 december) niet meer hoefde te komen. Uitgelegd aan de ouders, hebben we besloten Freddy de volgende dag een star chartte geven, gemaakt door Sinterklaas. Als hij de 10 sterren volkrijgt, door goed en beleefd te zijn, zal Sinterklaas terugkomen met de cadeautjes die hij had gekocht. Tot nu toe heeft hij er 6, dus nog 4 te gaan... Wel kregen ze op pakjesavond een paar cadeautjes, en ook ik kreeg van Katie hele leuke dingetjes.

Ik heb een sportmaatje gevonden: een meisje uit Oostenrijk, Réna. Ze woont heel dichtbij en we gaan nu elke keer samen naar de sportschool. Super gezellig en het geeft ons allebei veel meer motivatie om te gaan.

Vrijdag was Sinterklaasavond voor Lynn en mij. We hadden allebei een leuk gedicht voor elkaar geschreven en alle cadeautjes waren ook zeer geslaagd. Daarna nog even een film gekeken met wat Nederlands snoepgoed, waar we daarna nog al ziek van zijn geweest...

Vanochtend werd ik wakker met een compleet witte achtertuin. Er is zo veel sneeuw gevallen, het voelt gewoon als kerst. Ik hoop dat de kinderen en ik een sneeuwpop kunnen maken... Vanmiddag is er een familie lunch bij ons in huis, waar ik heel erg veel zin in heb!

Nog 16 dagen tot ik naar huis kom, en hoe dichterbij het komt, hoe ongeduldiger ik word. IK WIL ZO GRAAG IEDEREEN WEER ZIEN!

Nou, dit was het weer! Een fijne zondag!

xoxo

See you soon!

Reacties

Reacties

Ton

Beste Meike weer een mooie blog, en je doet het mooi en lief in Londen, de beloning daarvoor is dat je weer mooie mensen ( vrienden & vriendinnen ) tegen komt en ontmoet.
Tot binnenkort en dan heffen we een glaasje op jouw gezondheid.

Angeline

He meike heb weer even je blog gelezen fijn dat je het zo goed heb met je gezin.
Jan en ik zijn alle twee ziek buikgriep.
Ik vind hetnook weer fijn om te te zien nou tot gauw?❤️

Meike

Hier mama even ik ben ook de dagen aan het aftellen en dan moeten we zeker een keer bijkletsen over je heftigste, emotioneelste en raarste avond was?

Oma Ria

Live. Meike heb je blog gelezen Fijne dagen en tot. Ziens op je verjaardag. I

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!