meikerooijakkers.reismee.nl

Fatigue

Het is nu 82 dagen geleden dat ik het vliegtuig pakte om te beginnen als au pair in Londen.

Happy Monday! Nou ja, maandagen zijn niet tof, maar we moeten deze blog toch positief beginnen...

De afgelopen week is het me opgevallen dat ik elke dag verschrikkelijk moe was. Elke dag viel ik in slaap zodra ik zat en het was zo erg dat ik niets wilde of kon doen, ik had gewoon geen energie. Na een gesprek met mijn lieve ouders (ik mis jullie) ga ik toch maar aan de vitaminen, die tot nu toe erg goed helpen!

Al heb ik de heimwee onder controle, duren deze weken naar mijn gevoel erg lang. Dat zal vast wel komen doordat ik niets doe, maar ook omdat ik iedereen erg mis en erg uitkijk naar mijn tripje naar huis met kerst. De kinderen waren vorige week ook niet bepaald engeltjes dus zij hielpen me ook niet.

Vrijdag vroeg in de ochtend kwamen er wel twintig mensen in ons huis om het te gebruiken als set voor een TV programma. Het programma wordt op oudjaarsavond uitgezonden. Maar dat betekende dus dat ik de hele dag het huis uit moest zijn... En wat doe je dan? Nou, dan ga je naar je beste vriendin en haar een beetje vervelen. We zijn de deur uitgegaan en overal een beetje rondgehangen, tot dat ik de kinderen weer op moest halen. Op een gegeven moment kwamen Lynn en ik bij de Tommy Hilfiger store waar je gratis koffie kon halen in hun nieuwe bar. We waren wat aan het kletsen en aan het analyseren hoe leuk de barista was, bleek hij Nederlands te zijn. Nou ik had mijn droomman gevonden hoor. Helaas moesten we er weer vandoor en weet ik niets van hem. Ach ja, ik ga wel gewoon elke ochtend mijn koffie halen daar... Na school moesten de kinderen en ik naar het huis van de zus van Katie, die ons goed heeft opgevangen, ondanks dat de kinderen (weer) niet echt meewerkten. Rond 19:00 uur konden we weer het huis binnen, dus ik moest me snel omkleden en klaarmaken, want Lynn en ik gingen uit. We besloten naar Club Cargo te gaan in Shoreditch. Het was nog een hele toch om het te vinden, maar eenmaal binnen was het echt super leuk. De muziek was precies waar we van houden, al waren de drankjes wel echt belachelijk duur: Een half glaasje wijn £6,50 en een cocktail £12,50... Dat doen we dus ook nooit meer. Na veel gedans gingen we rond 02:30 uur op zoek naar iets om te eten... Grootste fout van de avond, want het was niet te vreten. We hebben het langs de weg laten staan en ben er de hele avond nog ziek van geweest. Om 04:30 uur lag ik in bed.

De volgende dag was een rustdag. 's Avonds moest ik oppassen, wat betekende dat ik samen met de kinderen hun schoen mocht zetten. Ik heb ze 'Sinterklaas Kapoentje' geleerd en dat hebben we gezongen, nadat we wat lekkers voor Amerigo hebben neergelegd. Van Sinterklaas kregen doe-het-zelf Zwarte Pietenmuts en Sinterklaashoed. Ze zijn er dol op en dragen ze de hele dag, elke dag.

Zondag, aan het einde van de middag, gingen Lynn en ik schaatsen bij een rooftop bar, op een dak dus. Het heet Skylight en het was echt bijzonder mooi. We hebben denk ik wel een uur geschaatst en daarna even binnen opgewarmd met cheesy chips.

Ik ben zo blij met alle brieven en kaartjes die ik krijg, ik hang ze allemaal in mijn kamer en lees ze wel honderd keer!

Sorry voor mijn niet zo spannende blog posts de laatste tijd. Zoals je leest voel ik me niet op mijn best en dat merk je ook aan het gebrek aan uitstapjes. Ik hoop dat dit in de loop van de komende weken beter wordt, maar dat komt vast wel goed met kerst en nieuwjaar in zicht!

See you soon!

xoxo

Reacties

Reacties

Jolanda

Hoi Meike je doet het super goed die vermoeidheid komt wel weer goed er zitten de komende tijd een R in maand dus die extra vitramine gewoon nemen.
En neem de tijd om je humeur weer in balans te krijgen en zoek anders je droomman op dat helpt zeker voor een poosje?Meike je doet het fantastisch en wij zijn super trots op jou?

Meggie

Lieve Meike
Wij missen jou ook meid, nog even en we zien elkaar weer. Word een gezellige tijd!
Veel plezier daar dikke kus van ons!

En Indd ga voor de Nederlandse mannen!??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!