meikerooijakkers.reismee.nl

Weekend adventures

Het is nu 74 dagen geleden dat ik het vliegtuig pakte om te beginnen als au pair in Londen.

Good evening! Ik hoop dat jullie de maandag hebben overleefd, ik wel.. Min of meer. Eerst over het weekend vertellen.

Vrijdag weer een poging gedaan om een bankrekening te openen hier in Engeland, maar wat een gedoe is dat zeg. Ik ben nu al een maand bezig en nog steeds is het met niet gelukt. Teleurgesteld ging ik met Lynn even wat drinken en richting Piccadilly Circus, om wat rond te snuffelen in Boots, de Kruidvat van Engeland. Eenmaal weer in Finchley moest ik mijn telefoon laten maken, want een week geleden had ik hem laten vallen... Oeps. Daar ging heel mijn loon voor de komende week. 's Avonds ging ik met Lynn uit en heb ik me op het metrostation om moeten kleden omdat ik persé een outfit van haar wilde lenen. We wist niet zo goed naar welke club we wilde, dus toen we in Leicester Square aankwamen, gingen we een bureau binnen die kaartjes verkocht voor verschillende clubs. We hadden 4 clubkaartjes voor de prijs van één, dus dat leek ons een goede deal. Nou, alle clubs waren dus helemaal niks. We gingen terug om te klagen, ons geld terug te vragen of eventueel onze overgebleven kaartjes in te ruilen voor nieuwe. De man lachte ons zowat uit en op een gegeven moment werd ik zo boos. Hij zei dat de clubs helemaal vol waren en super leuk waren, maar toen we er twee minuten geleden nog langs liepen was er geen man. Hij beloofde ons dat hij ons nieuwe kaartjes zou geven, nadat hij een groep meiden had weggebracht naar een club. Wij daar wachten, en toen hij eenmaal weer terug was ging hij naar binnen om te overleggen met een collega. Hij vroeg ons even later ook naar binnen maar nee hoor, zijn collega zei dat ze ons geen kaarten kon geven. Ik werd echt gek. Ik wilde gewoon mijn geld terug of nieuwe kaartjes, want dit was gewoon helemaal niks. Na een lange discussie en wat geschreeuw zijn we boos en teleurgesteld weer weg gegaan. We gaan naar de oude en vertrouwde Zoo Bar waar we ook nog eens entree moesten betalen, en uiteindelijk bleek daar ook niemand te zijn. Niet zo'n geslaagde avond dus.

Zaterdag, tegen het einde van de middag, ging ik met Lynn naar een kerstmarkt in Leicester Sqaure. Ze verkochten er heerlijk eten en hele leuke kerst souvenirtjes. Na de markt doorgelopen te hebben, zijn we op zoek gegaan naar een plekje om te eten. We eindigden bij Zebrano in Soho waar we fish and chips hebben gegeten met een heerlijke cocktail. Toen moesten we ons haasten naar Finchley, we gingen namelijk naar de film (Bad Mom's Christmas). Het bleek uiteindelijk nog een hele wandeling te zijn van het station naar de bioscoop, en eenmaal binnen waren we net op tijd... Dachten we. Toen we onze plekken hadden gevonden bleek de reclame letterlijk nog een half uur te duren, dus we konden even uit hijgen. De film was echt heel leuk, maar vooral de mensen in de zaal waren hilarisch, aangezien ze veel te hard moesten lachen om alles. Eenmaal weer thuis hadden de kinderen hun schoen gezet, dus Sinterklaas moest even wat in de schoentjes doen. Een cadeautje, wat pepernoten en snoep. Ze vonden het geweldig en zijn erg enthousiast voor de volgende zaterdag.

Zondag middag ging ik lunchen met Rhiannon in Camden Town bij the Cereal Killer Café, waar ze letterlijk alle soorten cornflakes hebben, freakshakes, mega hot chocolates en zelfs cereal ijs. We konden op bedden zitten, ze draaiden echte 80's muziek en overal om ons heen hing old school kinderspeelgoed. Daarna even verschillende vintage winkels binnen. Thuis even gerust en last minute wilden Lynn en ik kaartjes kopen voor de MTV EMA's, maar vlak voor onze neus waren de goedkoopste verkocht. Toch gingen we er heen, in de hoop dat mensen daar kaartjes verkochten. Onderweg heel snel eten en even verdwaald raken, maar we kwamen precies op tijd aan. Er was daadwerkelijk iemand die kaartjes verkocht, alleen voor meer dan het dubbele dan wat we wilden betalen. De rode loper was al aan de gang en we hadden goed zicht op de sterren. Ik heb artiesten zoals Lil' Kleine, Hailey Baldwin en de cast van Geordie Shore gespot. Toch wilden we zoeken naar een mogelijke poging tot kaartjes, maar tot op het laatste moment waren er geen kaartjes beschikbaar. Teleurgesteld gingen we weer naar huis.

Vanochtend was ik zo moe en het was zo koud. Nadat ik de kinderen naar school had gebracht en weer thuis was voelde ik me zo op dat ik gewoon weer even moest gaan liggen. Ik ben weer begonnen met het terug lezen van mijn fotografie lessen, want ik wil toch echt weer mijn passie terug.

Ik mis thuis echt heel erg en kan echt niet wachten om met kerst weer thuis te zijn. Ik vind het heel zwaar om zonder familie en vrienden te zijn en sommige zo weinig te spreken. Ik probeer wel zo veel mogelijk te genieten, maar ik heb heel veel behoefte aan het samen zijn met familie en vrienden. Het is erg moeilijk om er niet te vaak aan te denken, maar ik doe mijn best.

Dus stuur gerust een berichtje of vraag om te facetimen want ik kan al het gezelschap gebruiken!

See you soon.

xoxo

Reacties

Reacties

Fred - Anita - Bart en Stef

Dag Meike,
Hier weer eens berichtje uit Boekel. Nu de klok hier een uur terug gezet is, is het hier rond 17:30 al pikke donker. De avonden zijn dus langer en brengen weer wat sfeer met gezellige kaarsjes. Ik heb nu even kans om voor de computer te zitten, Stef is er niet vanaf te krijgen als hij aan het gamen is :) Hier gaat alles zijn gangetje. Anita geniet van de kapsalon en heeft het lekker druk. Stef heeft inmiddels een baan in Beek en Donk en werkt daar vanaf 1 nov. Een bedrijf dat andere bedrijven helpt om een betere logistiek qua software binnen hun bedrijf te organiseren. Stef zal als adviseur en marketing zijn werk doen, dus een leuke uitdaging. Woensdag gaat hij naar de beurs in Utrecht waar ook Max Verstappen zal komen ( sponsoring vanuit software EXACT). Bart kei jaloers dat hij daar niet naar toe kan, maar ja die hebben ze bij Vodafone nodig in Eindhoven. Bart heeft pas pech gehad, een inbraak in zijn auto en radio eruit gehaald. Maar ja dit wordt wel weer gemaakt.
In juni komen we iets dichter bij, Stef - Anita en Fred komen dan naar Schotland in zullen daar een 7 daagse tocht maken naar met de start in Edinburgh.
Ik lees dat je de familie en vrienden al wat gaat missen, wij denken natuurlijk aan aan jou. Maar ja als je over een grote plas water zit dan ben je niet zomaar aan de overkant. Maar wel leuk dat je met kerstmis thuis bent - dat wordt zeker voor jou en andere genieten en een heerlijke tijd. Wel leuk dat je daar de Sint en Piet hebt geïntroduceerd wat zullen ze smullen van al het lekkers wat de Sint brengt.
Nog even volhouden en dan met de vlucht weer over zee naar NL. wel knap dat je dit doet daar heb je wel doorzettingsvermogen voor nodig. Toen ik ongeveer 16 jaar was wilde ik in de buurt van Utrecht op kamers om te studeren, vanwege de heimwee was ik de volgende dag al weer thuis ( ja mietje hé). Dus meid kom op het is anderzijds een mooi avontuur en het staat straks weer mooi op je CV.
Groetjes Anita - Bart - Stef en Fred

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!