meikerooijakkers.reismee.nl

Loneliness but a great friendship

Het is nu 48 dagen geleden dat ik het vliegtuig pakte om te beginnen als au pair in Londen.

Nu ik hier zo'n zeven weken zit, heb ik al heel veel meegemaakt. Veel leuke dingen, maar ook veel last gehad van heimwee en struggles met mijzelf. Vorige week voelde ik me erg down en alleen. Ik zat niet lekker in mijn vel en wilde de deur eigenlijk niet uit. Veel in bed gelegen en geslapen, om de dag maar door te komen. Katie merkte gelukkig dat er iets met me was en we hebben het er uitgebreid over gehad. Ik ben blij dat we zo close zijn en ze echt om me geven en me willen helpen. Toch is het wel anders, zonder je familie en vrienden van thuis die je kunnen steunen. Ik probeer positief te blijven, maar dat gaat lastig wanneer je niet blij bent met jezelf en je jezelf opsluit.

Toch ging ik vrijdag met Lynn om 10:00 uur naar Oxford Street om schoenen te kopen. Ik kan heel goed met haar praten en dus had ik haar ook verteld hoe ik me voelde. Gelukkig begrijpt ze me heel goed en kunnen we alles met elkaar delen. Na een lange zoektocht (alles was uitverkocht) had ik mijn schoenen gevonden. Na al dat shoppen hadden we honger gekregen dus rond 13:00 uur zaten we aan een heerlijke lunch bij Drury 188-189 op Covent Garden. 's Avonds hadden we afgesproken om naar Leicester Square te gaan, we hadden namelijk kaartjes gekocht voor een pub crawl: zeven verschillende barren met gratis entree, een gratis shot en korting op drankjes. We begonnen in Bar Soho waar we dus een gratis shotje zouden krijgen... Bleek dat je daar wél een drankje bij moest bestellen (afzetters). Dat deden we maar want we wilde dat shotje niet missen. Daarna zijn we snel naar Tiger Tiger gegaan, waar niet veel aan was, dus hup, naar de volgende. We eindigde in the Zoo Bar waar we wat drankjes en dansjes hebben gedaan. Rond 02:30 uur besloten we er een einde aan te maken, maar niet voordat we even gingen afteren in de McDonalds.... Guilty! Met een volle maag lag ik rond 04:30 uur in mijn bedje.

Zaterdag rond 17:00 uur ben ik met Lynn naar haar sportschool gegaan. Aangezien ik zelf een sportschool abonnement wil aanschaffen, leek het me een goed idee om het eerst even te proberen, misschien is het wel helemaal niks voor mij. We zijn daar twee uur gebleven en ik moet zeggen dat ik het echt super vond. Ik kan niet wachten om zelf te beginnen (moet eerst nog even een Engelse bankrekening regelen...). Ik ging naar huis om te eten en even te kletsen met Ben en Katie en rond 21:00 uur weer richting Kentish Town voor een filmavondje bij Lynn thuis. Een cheesy kerstfilm en wat popcorn later ben ik weer naar huis gegaan, we waren allebei kapot.

Zondag had ik erg last van spierpijn (and another down-day) dus bleek ik lekker thuis.

Maandag had ik om 11:00 uur afgesproken met een meisje uit Nederland, Jikke. We gingen lunchen op Covent Garden bij een lunchroom genaamd Le Pain de Quotidien. We zijn nog wat rondgelopen en hebben een paar keer stilgestaan bij wat straatartiesten (want daar ben ik tegenwoordig helemaal fan van) en rond 14:00 uur was het weer tijd om naar huis te gaan, ik had namelijk twee kinderen die op me zaten te wachten in hun klaslokaal.

Zoals je leest ben ik erg veel met Lynn, en ik moet zeggen dat ik heel blij ben dat ik iemand heb gevonden waar ik zo goed mee klik, waarmee ik zo veel gemeen heb en me begrijpt. In een maand tijd zijn we zo close geworden en ik kan niet wachten om de komende maanden te zien wat we nog allemaal gaan beleven samen in deze grote stad!

Zoals ik al zei heb ik het de laatste tijd heel moeilijk met mezelf. Ik voel me niet prettig over mijn looks en mijn levensstijl hier en voel me ook erg alleen hierin. Any tips? Laat het me weten!

Reacties

Reacties

Ton

Gelukkig komen het weekend je ouders en Wessel, heb jij even je thuis in Londen en kunnen ze kennismaken met je gast ouders en de kids.
Ikbwens jullie heel veel plezier en veel fun laat maar eens zien waar jij overal naar toe gaat stappen. Benieuwd naar hun verhaal over jouw gave Londen city, en vergeet de straatartiesten niet doei doei en kop op ik denk aan je..... je weet wel..

Angeline

He meike heb net je verhaal weer gelezen ik vind het vervelend om te lezen dat je het moelijk heb naar denk naar aan zaterdag dan zie je je ouders en een Wessel weer en dan gaan jullie lekker een week genieten van elkaar ???❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!