meikerooijakkers.reismee.nl

Long days, short nights...

Het is nu negentien dagen geleden dat ik het vliegtuig pakte om te beginnen als au pair in Londen.

Vrijdag zou een culturele dag worden. Ik zou naar het Victoria & Albert Museum in Kensingtongaan, dat is een museum voor toegepaste kunst. Jammer genoeg ging dat niet door doordat de schoonmaakster te laat was en ik op haar moest wachten om haar binnen te laten... Daar ging mijn culturele middag. Na de kinderen van school gehaald te hebben en nadat Ben en Katie weer thuis waren, ging ik me klaarmaken want ik ging samen met Larissa uit in Shoreditch, wat bekent staat om zijn vele nachtclubs, hipster beards, en opvallende kleding. Ik was braaf (iets te vroeg) om 20:45 uur op het station, bleek ze heel veel vertraging te hebben. Ik heb daar uiteindelijk een uur staan te wachten, waarna ze ook nog eens op het station aan de andere kant van de stad uitkwam. Dus we spraken maar af bij een Italiaans restaurant: Rossopomodoro (nee, ik zeg het niet nog eens). Echt een aanrader, super knus, vriendelijk personeel en heerlijk eten! Na onze buik vol te hebben gegeten zijn we naar een bar gegaan met een hele gave beer garden. Leuke mensen en goede muziek. Na een tijdje kwam ook een vriendin van Larissa, ze heet Ida en komt ook uit Zweden. We besloten rond te gaan lopen, zoekend naar andere barretjes. Jammer genoeg konden we die niet echt vinden en veel gingen ook al om 00:00 uur sluiten... Gelukkig hadden we in het laatste uur nog een hele leuke bar gevonden: Old Blue Last. Daar hebben we nog heel veel gedanst en rond 01:30 uur besloten we naar huis te gaan, alleen gingen er geen metro's meer. Dus snel op zoek naar een bushalte met een telefoon op 20%. Eerst een half uur met de bus, tien minuten lopen naar een ander metro station, metro vertraging van wel veertig minuten... Om 03:15 uur lag ik uitgeput in bed.

Zaterdagochtend ben ik na een miserable night (kinderen die elk uur wakker worden) tot 13:00 uur in bed gebleven en na Katie, Freddy en Annie veel plezier te wensen bij hun football game heb ik rond 15:00 uur ik de metro gepakt naar Covent Garden, vooral bekent om winkel- en entertainmentgebied Covent Garden Market. Mijn bedoeling was om het mooie en kleurrijke Neal's Yard te bezoeken, maar dat kreeg ik maar niet gevonden dus ben ik wat rondgelopen en heb ik wat gedronken. Rond 18:00 uur ging ik richting uit, maar niet zonder even te stoppen bij Pepe's voor een heerlijke chicken sandwich en chips. Weer thuis had ik geen tijd om te rusten want ik moest me snel klaarmaken, ik ging namelijk (weer) uit, maar nu met Lynn in Leicester Square, een bekende uitgaanswijk en één van de bekendste pleinen van Londen. We begonnen bij Slug & Lettuce voor een cocktail. Het was 2 for 1 (dat hebben ze dus elke dag = HEAVEN) dus wij kozen allebei voor een Zombie... Dat bleek dus ook meteen de sterkste cocktail van de kaart te zijn, en dat voelde we. Dus wij met onze blije koppies de straten door, op zoek naar Tiger Tiger. Eenmaal gevonden en in de rij bleek Lynn haar ID te zijn vergeten... Daar sta je dan met je Hollandse gezelligheid en je nog niet vertoonde dance moves. Toch kwamen we langs de beveiliging, maar bleek de entree wel vijftien pond te zijn... Doei! Op zoek naar een iets goedekopere bar kwamen we twee jongens tegen: Sean en Christopher, of beter gezegd, zij kwamen ons tegen. Ze leken heel gezellig op het begin, maar al snel viel dat toch tegen en na verschillende afschud pogingen zijn ze weg gegaan... Pfieuw. Uiteindelijk zijn wij tweeën een club ingelokt genaamd Bar Rumba. Wel kregen we een gratis shotje (yes!) maar toen we binnen waren wisten we niet waar we beland waren... Het leek wel Geordie Shore in Londen (en nee, ik ga hier niet beschrijven wat ik daar allemaal heb gezien, het moet wil kindvriendelijk blijven). Na wat ongemakkelijke danspasjes tussen de korte jurkjes en zelfs een stripperspaal hebben we ons over onze schaamte heen gezet (we moesten wel, het had ons tien pond gekost) en hadden we toch nog een super gezellige tijd in die rare bar. Met een gratis biertje en een rare, hele kleine man, hebben we ons prima vermaakt. Rond 02:00 uur was het wel weer welletjes en zijn we op zoek gegaan naar een McDonalds voor een heerlijke cheeseburger (we moesten wel een alternatief bedenken voor de Nederlandse kapsalon). Daarna hebben we de metro gepakt en om 04:00 uur was ik thuis.

Na weer een hele korte nacht moest ik om 11:00 uur mijn bed uit want ik ging met wat meiden naar het Natural History Museum. Super leuk... als je van stenen houdt. Wat was dat saai zeg, misschien kwam het ook wel door mijn slaaptekort, maar ik stond me toch een partij te gapen daar. Dan maar even mijn goede zin opzetten voor de rest. Gelukkig had iedereen het om 16:00 uur ook wel gezien en zijn we op zoek gegaan naar een plek om te eten, wat ook nog een half uur heeft geduurd... Rond 17:30 uur zijn we naar huis gegaan, en wat was ik kapot. Ik ben gelijk naar boven gegaan en mijn bed in gedoken, ik kon echt niet meer. We hebben nog besproken om Sinterklaas hier te vieren, dus ik moet nog een manier bedenken om het de kinderen uit te leggen.

Vanochtend kon ik, zoals gewoonlijk, mijn bed niet uit maar heb de kinderen natuurlijk wel op tijd op school kunnen krijgen. Toen ik thuis was heb ik weer lekker twee uurtjes geslapen, want mijn voeten voelden alsof ik maandenlang al aan het lopen was. Freddy had meteen bij thuiskomst zijn eerste cricket les dus de ouders waren al snel thuis om hem te brengen, en mijn dag zat er hierbij ook weer op!

Vrijdag heeft Freddy een bake sale op zijn school en Katie heeft me gevraagd iets te bakken voor de kinderen (zonder noten!!) Iemand nog leuke (Nederlandse) ideetjes?

Reacties

Reacties

Jolanda

Wat dacht je van peperNOTEN??
Stroopwafels

Ton Constant

Wat dachten van cup cake of speculaas, olie bollen, mini soesjes met slagroom wel of niet in de chocolade getipt ??????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!