meikerooijakkers.reismee.nl

Lazy days

Het is nu vijftien dagen geleden dat ik het vliegtuig pakte om te beginnen als au pair in Londen.

Dinsdag was een hele rustige dag. Na mijn dagelijkse school run in de vroege ochtend en nadat ik de nodige huishoudelijke klusjes had afgerond was het weer tijd voor een dutje (die tot 11:30 uur duurde...) want om 12:00 uur had ik met Amber afgesproken om ons lekker vol te stoppen met wat KFC, aangezien wij de gelukkige zijn die zo'n zaakje om de hoek hebben zitten. Na een uurtje ging ik weer naar huis en na de kinderen we opgehaald te hebben was Ben alweer thuis. 's Avonds hebben Katie en ik samen pizza's gemaakt en ze waren delicious!

Woensdag was het zo'n dag dat de kinderen absoluut niet naar school wilden. Gelukkig was Ben nog thuis om me een handje te helpen. De kinderen op school betekende een vrije middag, maar hoe kon ik mijn middag vullen? Ja, ik ging koken. Dus ik met mijn boodschappenlijstje naar Tesco, de supermarkt. Ik heb daar wel een uur rondgezworven, met mama Rooijakkers aan de lijn (want ja, ze hebben dus niet dezelfde dingen in Engeland als in Nederland) die me natuurlijk weer goed hielp met de goede producten te kiezen. Rond 13:00 uur begon ik dan aan mijn monchou taart, die (volgens het recept) binnen ongeveer een half uurtje klaar zou zijn. Nou, daar heb ik dus anderhalf uur over gedaan. Verkeerde producten gehaald en uiteindelijk een taart die meer op een pudding leek, maar hij was klaar en tevreden genoeg ging ik de kinderen van school halen. Weer thuis begon ik aan een kip-kersentaart, want ik wilde ze iets laten proeven wat ze nog nooit hadden gehad. Die was toch wel veel beter gelukt en zowel de kinderen als Ben (en ik) hebben er heerlijk van gegeten! Ik kreeg de complimenten van Ben, maar nu wil hij dat ik vaker ga koken... Help!

Vandaag was ik zo moe dat ik me een beetje verslapen had. Gelukkig sliepen de kinderen nog en ging ik naar beneden toen Annie wakker was. Ontbijt? Pancakes! Om 07:00 uur 's ochtends lekker pannekoeken bakken, kan gewoon hier. Ze waren erg lekker en de kinderen gingen met veel energie en een volle buik naar school. Ik begin al een paar ouders te herkennen dus er worden steeds vaker ''good morning''suitgewisseld. Thuis kon ik het niet laten en moest ik toch echt even een dutje doen. Nou dat dutje werd dus een diepe slaap van twee uur (!). Vergeten de wekker te zetten, oeps... Daarna lekker gesmuld van mijn monchou-pudding taart en de kinderen weer opgehaald. Moe als ze waren wilde ik lief zijn en liet ze de film Brave kijken, aangezien Annie daar al de hele week om vraagt. Dus ik de film zoeken op de TV en hem opgezet, had ik hem per ongeluk gehuurd. Ben heeft me nog maar een keer uitgelegd hoe dat nu eigenlijk werkt dus nu moet het de volgende keer wel goed gaan (fingers crossed). Ben wilde als avond eten zó graag het laatste beetje van de kip-kersen taart eten dat ik maar voor mezelf heb gekookt.

Morgen ben ik van plan om 's middags iets te gaan bezoeken en 's avonds wil ik graag weer uit. De rest van het weekend heb ik al helemaal volgepland dus vervelen zal ik me zeker niet de komende dagen!

Reacties

Reacties

Fred, Anita, Bart en Stef

Good Morning Meike,
Ik net mijn ontbijt achter de kiezen, Boekels brood is toch wat anders dan pancake op de vroege ochtend. Zoals ik lees komen al je talenten aan bod tijdens je avontuur in Engeland. Die kip kersen taart lijkt me wel wat, misschien nog een goede tip voor Jamie Olivier ? de culinaire hoogheid uit Engeland. Het is hier regenachtig de herfst is in aantocht. En klopt het dat Engeland ook zo regenachtig stukje op aarde is? Hier gaat alles goed, Anita doet goede zaken in de kapsalon vandaag ga ik haar helpen om mensen te halen en weer terug te brengen. Stef is op vriendenweekend en Bart is weer naar zijn werk bij Vodafone. Timo ligt te slapen, wat doe je anders met dit "hondenweer" ?. Leuk te lezen wat je allemaal meemaakt, tot weer het volgend schrijven. Houdoe ?‍?‍?‍????‍♂️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!