meikerooijakkers.reismee.nl

My first days at work (or actually at home)

Het is nu acht dagen geleden dat ik het vliegtuig pakte om te beginnen als au pair in Londen. Een week en één dag dus om precies te zijn.

Maandag ochtend, 06:00 uur. Mijn wekker gaat af en mijn eerste gedachte is ''Wauw, wat is dit vroeg.'' Ik draai en rol nog wat in mijn bed om wat tijd te rekken, maar ik moet er toch echt aan geloven. Voortaan zal ik elke schooldag zo vroeg op moeten. Ik maak me klaar en zodra ik beneden kom zie ik dat de kinderen en ouders al lang wakker zijn (Hoe dan? Hoe doen ze dat?). Al snel gingen de ouders de deur uit om naar hun werk te gaan, en dat betekende dat ik er vanaf nu alleen voor stond. Gelukkig verliep die dag er soepel. Ik heb Freddy en Annie meegenomen om te gaan lunchen bij Costa (waar ze de lekkerste koffie hebben in de buurt) en eenmaal thuis hebben we met z'n drietjes een film gekeken (Lego Star Wars, super cool natuurlijk). Ik heb voor ze gekookt, met wat hulp van de zus van Katie, en voor ik het wist waren Katie en Ben alweer thuis. Mijn eerste dag zat er op.

De dinsdag was wat minder dan ik hoopte. Ik was totaal uitgeput toen ik wakker werd, en voelde me beroerd. Na een hele zware nacht ben ik rond 06:20 uur opgestaan om me snel klaar te maken. Ik heb de kinderen tijdens het ontbijt kennis laten maken met 'hagelslag'. Dat is nu hun favoriete beleg. Die dag verliep erg moeizaam. De kinderen waren net zo moe als ik en dus prikkelbaar. Toen het eenmaal avond werd was ik stiekem wel blij dat de eerste dag er op zat. Het kon hierna alleen maar beter gaan...

Woensdagochtend was het Freddy's eerste schooldag. Al gekleed in zijn school uniform zat hij ongeduldig te wachten om te gaan. Zenuwachtig, maar erg enthousiast was hij. Eenmaal op school aangekomen hebben we Freddy (na veel gewacht en gewurm in de gangen) in zijn klas weten te krijgen. Ik kreeg een knuffel en een 'See you later!' en daar ging hij. Ik blij, maar het was toch nog even zoeken hoe we ook al weer naar buiten moesten. Gelukkig lopen er altijd aardige moeders rond die je de weg wijzen (pfieuw..). Thuis verliep alles op rolletjes. We keken een leuke barbie film, even naar Tesco, de supermarkt, een dutje doen, zowel Annie als ik, en rond 14:50 uur was het al weer tijd om Freddie op te halen. Katies zus ging ook mee en heeft daarna bij ons gegeten.

Vanochtend werd ik wakker en had ik er zin in. Ik maakte me klaar en eenmaal beneden zag ik dat de kinderen er ook zin in hadden. Om 08:10 uur vertrokken we om Freddy weer af te zetten en deze keer ging het veel soepeler. Binnen anderhalf uur (ja, zo lang duurt het echt) waren we weer thuis. Annie was erg moe dus wederom een dutje voor ons allebei. Na ons schoonheidsslaapje zijn we naar de supermarkt gegaan om cupcake spulletjes te halen, want ik had ze beloofd dat we na school Minnie Mouse cupcakes zouden maken. Na alles te hebben ingeslagen zijn ik en Annie koffie gaan drinken (alleen ik had koffie hoor) met een snack erbij. We hadden veel lol en zijn na een tijdje met een goede bui en een volle buik weer naar huis gegaan. Daar hebben we samen gekleurd, gespeeld en gezongen. Toen we Freddy hadden opgehaald begonnen we aan het cupcake avontuur. Natuurlijk weer de eieren vergeten, dus dan maar mama Rooijakkers bellen, want zij weet altijd raad. Ze zijn uiteindelijk super goed gelukt, ook al lijken ze totaal niet op Minnie Mouse.

Morgen is het vrijdag (yess, weekend!) en dat betekent party time! Ik heb plannen om met wat andere meiden naar een club genaamd Café de Paris te gaan voor een feest georganiseerd voor au pairs. Ik ben benieuwd hoe dat afloopt.. ;)

Reacties

Reacties

Dennis Rooijakkers

Zo te lezen gaat wel goed :) en wat een schatjes zijn het aan de fotos en filmpjes te zien op snapchat :) morgen lekker feesten en nog meer mensen leren kennen :) veel plezier nichtje ?

Maaike

Fijn weekend... alvast. Dikke knuffel.

Ria Rooijakkers. ..

Fijn weekend oma Ria. Xxxxxxxx

Ton Constant

Een leuke en fijne partytime gewenet en op naar een nieuw week. Leuk om te lezen hoe het verloopt.
Wij zitten morgen een weekje op Mallorca en het is hier warm 35 graden volop zo'n lekker luieren in de schaduw en af en toe afkoelen in het zwembad. Greets Ton & Uwe.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!