meikerooijakkers.reismee.nl

End of the summer holiday

Het is nu vier dagen geleden dat ik het vliegtuig pakte om te beginnen als au pair in Londen.

Gisteren werd ik om 12:30 uur opgehaald opgehaald door Amber, een andere Nederlandse au pair die vlakbij woont, om samen de omgeving te gaan ontdekken. We besloten om de metro (the tube) te nemen, wat nog een hele opgave bleek te zijn. Het vinden van het station was al niet makkelijk, maar er achter komen welke metro naar de goede bestemming gaat was nog veel moeilijker. Gelukkig was Amber beter voorbereid dan ik, en kwamen we uiteindelijk heelhuids aan in King's Cross. Daar zijn we gestopt bij Starbucks (typisch, maar ja) voor een goede koffie en een cinamon/chocolate roll. We hebben daar een hele tijd gezeten, gepraat over onze families, en ervaringen tot nu toe, wat heel fijn was aangezien het lekker in het Brabants kon. Erachter gekomen dat we allebei gek zijn op Harry Potter, zijn we gaan zoeken naar het beroemde Platform 9 3/4, maar het was er zo druk dat we besloten om een andere dag terug te gaan voor de beroemde foto met Harry's karretje.

Vanochtend was ik al vroeg op. Samen met Amber zouden we een andere au pair ontmoeten. Rond 11:00 uur pakte we de metro naar Piccadilly CIrcus, wat een van de bekendste pleinen van Londen is, en eenmaal realiseerde ik me pas hoe groots en geweldig het daar eigenlijk is. Het voelde echt als New York... maar dan in Engeland. We gingen op zoek naar een leuke plek om te lunchen en eindigde bij St. James tavern. Nadat Bianca, de andere au pair, was gearriveerd hadden we de beste lunch ooit besteld. We hebben daar nog lang door gekletst over van alles en nog wat,

Eenmaal weer buiten liepen we richting the National Gallery. Dat is een museum voor schilderkunst bij Trafalgar Square. Daar waren geweldige straatartiesten portretten en andere gave dingen aan het tekenen op de grond en fantastische artiesten muziek aan het maken. Daar werd ik verliefd op een muzikant genaamd Harry Marshall (aanrader op Spotify). We hebben uiteindelijk wel een half uur naar hem en een hele goede violist staan luisteren en met pijn in mijn hart gingen we uiteindelijk toch weg. We kwamen langs een immens grote snoepwinkel, Kingdom of Sweets, en we konden het niet laten om even alle verschillende smaken Fanta te proberen... Jammer genoeg werd het weer slechter en konden we haast niet anders dan de metro terug nemen naar huis.

Morgen is de vakantie voorbij en begint het echte au pair leven. Ik ben erg benieuwd hoe mijn eerste dagen als au pair gaan zijn. Gelukkig heb ik een hele zorgzame familie (hier, maar ook in Nederland) die er voor me is.

Jolanda

Ontzettend leuk om te lezen dat jij het naar je zin hebt en dat je vrienden maakt wij zijn super trots op je

Fred Anita Bart en Stef

Dag Meike, wat leuk om je verhalen en ervaringen te lezen in Engeland. Je beschrijft het allemaal op een leuke manier. Je bent al erg actief en ondernemend, en de metro daar heb je nog even wat tijd voor om te weten hoe het werkt. Na tien maanden kunnen we jou misschien als gids meenemen om Londen te verkennen ?. We wensen jou morgen veel succes met het werk als aupair, geniet er vooral van.

Status in Boekel: Zondag een zonnige dag in Boekel. Vandaag net zoals gisteren gehele dag in de kapsalon bezig geweest van het bejaardenhuis. Gisteren alles schoon gemaakt vandaag gezellig naar eigen smaak ingericht.

Groeten uit Boekel ?‍?‍?‍??

Jolanda

Vandaag met opa en oma naar de opening geweest van kapsalon voor jou. Het ziet er heel mmoi uit tante Anita mag zeker trots zijn

Silvia

Hee Meike,

Wat goed om te lezen dat je het al zo naar je zin hebt! Je hebt een erg leuke manier van schrijven, dat maakt het lezen van jouw verhalen nog leuker!
Heel veel plezier komend weekend met feesten!! Maar dat zal vast wel goedkomen! Liefs perry, silvia en brent